zaterdag 15 maart 2008

Kies je keywords strategisch

De optimalisatie voor bepaalde zoekwoorden (keywords) kan soms veel tijd en energie kosten. Het is dus belangrijk dat je de juiste keywords bepaalt. Het heeft ten slotte weinig zin om te optimaliseren als er zelden op een bepaald woord wordt gezocht.

Hoe vaak wordt er op een bepaald woord gezocht?

Lange tijd was de Overture Keyword Suggestion Tool de enige gratis tool om keywords te onderzoeken. Aangezien deze service niet meer bestaat, ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief. En die is er! Keyword Discovery van Trellian toont de top 100 van de meest gezochte termen die aansluiten bij het opgegeven zoekwoord.

Hoe kun je deze tool gebruiken?

Stel je twijfelt of je je website moet optimaliseren voor het woord hondenschool of het woord hondencursus. Met deze tool kom je er al snel achter dat er veel vaker gezocht wordt op 'hondenschool', respectievelijk 259 x tegen 15 x. Je weet dus dat het optimaliseren voor 'hondencursus' niet heel veel bezoekers zal gaan opleveren.

Google Adwords

Google Adwords biedt ook nog extra informatie met het hulpprogramma voor zoekwoorden. Welke zoekwoorden zijn populair en welke alternatieven zijn er? Een ideale bron om ideeën op te doen.

Geen opmerkingen: