
Google houdt namelijk niet van verouderde content. Logisch, want waarom zou Google internetgebruikers daarmee opzadelen? Websites waarvan de content (teksten en afbeeldingen) vaak wordt aangepast zullen in aanzien stijgen en dus ook hoger geplaatst worden in de zoekresultaten.
Zelf zie ik het gebeuren bij websites die niet door de eigenaren worden bijgewerkt. Men begint soms sterk en is goed vindbaar. Maar als een website een jaar stil staat, dan zakt de site langzaam steeds dieper de zoekresultaten in. Erg jammer, want je loopt je doelgroep letterlijk mis op die manier.
Wat helemaal treurig is, is een nieuwspagina met een laatste nieuwsbericht van een paar jaar geleden. Google is hier niet van gecharmeerd, maar wat maak je voor indruk op de bezoeker van je website?
Naast het actualiseren van de website kan het ook goed zijn de website te laten groeien. Het toevoegen van nieuwe pagina's kan versterkend werken. Dynamiek zit 'm dus niet in die flitsende flashintro, maar in de dynamiek van je content. ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten